maandag 28 november 2011

Stof

Stof, dat klinkt leuk hé? Maar 't is niet die leuke vorm van stof die ik bedoel, het zijn die klein fijne stofkes, die overal, tussen elk gaatje en ieder kiertje, tot diep diep in de poriën van het verst weggestopte dekentje, lakentje, kussentje en zelfs onderbroekske, dringen.
Jep, zoals half baksteenminnend Vlaanderen, zitten we er ook weer in, in't verbouwstof. Ditmaal was het absoluut niet gepland. Na Tienen hadden we er méér dan genoeg van, en het Kessel-Lo huizeke met de mooie tegelkes was bedoeld om iets langer stand te houden. Maar dat is niet het geval gebleken, en onze vakantie bracht nog meer verrassingen aan het licht (niet alleen een rotte badkamer, maar een hele rotte living) waardoor het centrale vakantiethema dus "stof" werd.
Ik kan nu wat zagen over hoe ik me bij onze vakantie wel iets héél anders had voorgesteld (met de fiets door Zuid-Frankrijk, aah), hoe het hier nu ijskoud is (de chauffage is foetsie), hoe ik al drie weken mijn maaltijden met een snuifje gemalen baksteen eet (en hoe dat zo heerlijk kraakt tussen uw tanden), hoe ik totaal niet uitgerust ben na deze "vakantie" (wel in tegendeel), en hoe mijn haar stro is geworden van al dat pleisterstof erin;
maar ik heb jullie al genoeg gepest met verbouwgedoe en het interesseert zelfs mezelf ook echt geen knijt meer. Dus ik laat jullie zelf wat fantaseren bij deze foto's,

Tuin01

Living18

en sluit af met de warme gloed van het tweede (en laatste) leven van onze badkamervloer als gezellig knetterend vuurtje!

DSC01141

Ik ga niks voorspellen over wanneer ik terug een stofvrij hoekje voor iets appetijtelijkere stofactiviteiten ga hebben, en ik ga ook niks beloven over wanneer ik hier opnieuw verslag kom doen van die (of andere niet-verbouw-gerelateerde) activiteiten, dat zal u, curieuzeneus, wel zien!

2 opmerkingen:

  1. aré, zo hebt ge toch nog een beetje deugd van uwe stoffige badkamervloer in deze donkere wintermaand. Veel moed en sterkte bij de verbouwingen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik voel mij 'betrapt' bij het woord 'curieuzeneus' ;-)

    Onno kan er zich blijkbaar wel in vinden, in het ganse stofgebeuren :-)
    En meer kan ik eigenlijk niet zeggen, behalve misschien nog: nog veel moed!

    BeantwoordenVerwijderen