maandag 19 maart 2012

Kopen kopen kopen

Awel, door deze site kom ik hier eindelijk nog eens terecht: http://www.stoppenmetshoppen.be

Ik had bij mezelf al een paar keer gedacht: ik ga stoppen met kopen, het is stillekesaan genoeg geweest. Ik heb echt alles wat ik nodig heb, ik ben al 5 jaar aan het opruimen en dingen aan het wegdoen en toch blijft mijn huis (allé, delen ervan, ma kom) ne mesthoop. Ik dacht dus: ik ga stoppen met kopen. Maar het kwam er maar niet helemaal van. Ik ben één van die (vele?) mensen, die soms gewoon de drang voelt om iets te kopen, enkel om iets te kunnen kopen. En "dat iets" dat kan dan nadien nog een week of 2-3 in het zakske van de winkel in een hoekske van de kamer liggen. Euhm, kan het nog duidelijker zijn dat ik "dat iets" dus eigenlijk helemaal niet nodig had?
Ik ben me gelukkig al geruime tijd van deze koop-valkuil bewust. Ik ga er ook bij momenten hard tegenin, maar toch hé, die koop-drang, die overvalt me soms ineens. 't Zal iets genetisch zijn zeker, het verzamel-gen.
Maar nu, nu heb ik het kleine duwke dat ik nog nodig had, gevonden. Nen oproep, ne site, ne 2-wekelijkse motivatie-nieuwsbrief, oolraajt: dit moet lukken! Het gaat hier wel "enkel" over kleren en aanhangsels, terwijl Kelly het bijvoorbeeld een pak ruimer doet. En ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n fashionista... Maar toch: kleren lijken me prima om mee te beginne. 'k Ga zien hoe het vlot, stiekem hoop ik het ook te kunnen uitbreiden naar alles buiten eten, maar da gaat misschien te veel ineens zijn. Dat verzamel-gen zit er diép in hoor mensen...
Maar bij deze is het world-waait-web dus ook op de hoogte, en ga ik ervoor!

3 opmerkingen:

  1. Awel, ik voel mij niet aangesproken door de intro van de website, maar ik ga mij wel inschrijven - ik ben gewoon enorm benieuwd naar hun tips :-)
    Veel succes ermee! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik denk niet dat ik (wij?) echt tot hun doelpubliek beho(o)r(en), maar 'k ben ook nieuwsgierig wat ze te vertellen hebben :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb me ook ingeschreven ... maar ik vrees dat het me niet zal lukken ... ik ben benieuwd ... ik ben ook ooit met dezelfde instelling succesvol gestopt met roken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen